Jak zarządzać ludźmi w procesie zmiany?

Jak zarządzać ludźmi w procesie zmiany?

Zdolność do zarządzania zmianą jest jedną spośród podstawowych kwalifikacji handlowych, jaka jeszcze powszechnie decyduje o być lub nie być przedsiębiorstwie. Wpierw ustalmy, co w ogóle znaczy niepowodzenie. Zmiana może np. trwać dłużej, aniżeli zakładaliśmy, bądź pociągać za sobą większe zaangażowanie, aniżeli przewidywaliśmy, co zawsze wiąże się z większymi wydatkami. Można także nie spełnić podstawowych założeń. Podstaw tychże niepowodzeń jest multum, ale najważniejszą jest nieodpowiednia kolejność przedsięwzięć. Przedsiębiorcy zbyt szybko idą do działania. Wydaje im się, iż ludzie po prostu otwarcie zmianę przyjmą. To złe założenie.

 

Zmiany w spółce

Wiemy, iż ludzie odczuwają pewny dualizm względem zmian: z jednej strony ich chcą, z innej się ich obawiają. Patrząc na zmiany w spółce, zatrudnieni przeróżnie oceniają wytwarzające je siły. Taką siłą może być każdy element w otoczeniu funkcjonowania spółki (zewnętrznym oraz wewnętrznym) działający na sposób zarządzania jej pracy. Zgodnie z teorią pola sił Kurta Lewina każde zachowanie (spółki oraz ludzi) jest rezultatem harmonii pomiędzy siłami pociągowymi i zapobiegającymi (hamującymi). Żeby doprowadzić do efektywnej zmiany, należy owe siły rozpoznać oraz porównać ze sobą – właśnie wówczas mówimy o zarządzaniu zmianą.

 

Rozpocznij od zarządu

Szefowie mający koncepcję zmian w biurze, niejednokrotnie robią przy ich stosowaniu parę głównych błędów. Nakazują zatrudnionym pracować niezwykle skutecznie, zmuszają ich do podnoszenia umiejętności, zmieniają obszary obowiązków. Lecz równocześnie tak wprowadzają zmiany, aby nie dotknęły one zarządu. Jednak, gdy ludzie nie spostrzegają szczerego zainteresowania po stronie przewodnictwa, większość wysiłków idzie na marne.

 

Otaczaj oryginalnych innowatorów nudnawymi ludźmi

Najgorszą z krzywd, którą możesz zrobić twórczemu człowiekowi, jest zmuszenie go, aby pracował z kimś do siebie podobnym – zaczną ze sobą walczyć, będą wykonywać niekończącą się burzę mózgów lub traktować się wzajemnie jak powietrze. Z innej jednakże strony nie wolno otaczać ludzi aktywnych zupełnymi czarnowidzami lub przeciętniakami – nie będę ich rozumieć oraz przegrają. Identycznie mają się rezultaty wykonanych ostatnio doświadczeń, z jakich wynika, iż niezwykle kreatywne zespoły składają się z ludzi o podzielonym stopniu wyobraźni, jacy mogą ze sobą rozmawiać.

 

Doceniaj kreatywność

Zatrudnieni dzielą się na dwa rodzaje – tychże, jacy robią i tych, którzy robią oraz przy tym myślą! Niewątpliwie to ten kolejny rodzaj usprawni funkcjonowanie spółki oraz pomoże wyprzedzać własnymi pomysłami konkurencję. Jak zatem kolejnym razem zareagujesz, gdy zatrudniony zrobi coś odmiennie bądź niezgodnie z Twoją koncepcją? Może, nim z marszu odrzucisz jego pomysły, należałoby zastanowić się, czy na pewno są takie złe… Być może to właśnie on ujawnił się większą wyobraźnią, aniżeli myślałeś… Momentami należałoby przemyśleć oraz uznać kreatywne myślenie. Natomiast przede wszystkim należałoby, chociaż usłyszeć możliwości przedstawianych poprzez ludzi. Niech czują, iż ich zdanie także się liczy oraz nie jest Ci obojętne.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *